تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) گوگل چیست؟

با استفاده از Google PPC، کسب‌وکار شما می‌تواند از محبوبیت Google و راحتی تبلیغات PPC برای دستیابی و تبدیل مخاطبان هدف شما استفاده کند. از طریق Google Ads، که پلتفرم تبلیغاتی گوگل است، می توانید کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید که در نتایج جستجوی گوگل و وب سایت های وابسته ظاهر می شوند. در زیر نمونه ای از تبلیغات گوگل را مشاهده می کنید.

کجا می‌توانید از تبلیغات گوگل استفاده کرد؟

اگر شما تبلیغات گوگل استفاده کنید می‌توانید از 2 کانال تبلیغات خود را انجام دهید.

شبکه نمایش گوگل (Google Display Network)

با استفاده از Google Display Network، کسب‌وکار شما می‌تواند با تصاویر جذاب و متن‌های متقاعد کننده، به اعضای مخاطب هدف شما دسترسی پیدا کند، جذب کند و به مشتری تبدیل کند. به علاوه، تبلیغات شما می‌تواند در رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند نمایش داده شود. تبلیغات ایجاد شده برای Google Display Network می توانند در مکان های زیر ظاهر شوند:

تبلیغات یوتیوب

تبلیغات یوتیوب پیش از آغاز ویدیوها و یا در حین پخش ویدیو به نمایش در خواهند آمد و پرداخت آن با توجه به نوع تبلیغ و بازدید کننده متفاوت خواهد بود.

تبلیغات در جیمیل

تبلیغات جیمیل

تبلیغات در جیمیل (GSPs ) یا Gmail sponsored ads به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که تبلیغات را در صندوق ورودی ایمیل مشتریان احتمالی خود ارائه دهند.

تبلیغات نصب اپلیکیشن

این تبلیغات در فروشگاه های اپلیکیشن و اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شوند و معمولا به صورت بنری هستند. از این نوع تبلیغ برای افزایش نصب اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود.

شرکت‌ها به چند دلیل، تبلیغات در Google Display Network را دوست دارند، از جمله:

  • تصاویر: تصاویر قدرتمند هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا یک ایده یا احساس را در یک لحظه منتقل کنید، به علاوه توجه افرادی که در حال مرور اینترنت هستند را به خود جلب کنند. به همین دلیل است که شرکت ها دوست دارند از تبلیغات نمایشی برای Google PPC استفاده کنند.
  • بازاریابی مجدد: مردم در لحظه خرید می‌کنند و حواس‌پرتی‌های روزمره، مانند تماس تلفنی، می‌توانند باعث توقف خریدشان شوند. با این حال، با بازاریابی مجدد، کسب و کار شما می تواند دوباره با این کاربران ارتباط برقرار کند و محصول یا خدمات شما را به آنها یادآوری کند.
  • هدف گذاری: در شبکه نمایش گوگل تبلیغ کنید و کسب و کار شما می تواند در مراحل مختلف قیف خرید به خریداران برسد. به عنوان مثال، شرکت محوطه سازی شما می تواند تبلیغاتی ایجاد کند که برای صاحبان خانه های جدید جذاب باشد، حتی قبل از اینکه آنها شروع به جستجوی خدمات شما کنند.

اگر در Google Display Network تبلیغ می کنید، می توانید از این انواع تبلیغات نیز استفاده کنید:

  • تصویر: کسب و کار شما را با تصاویر ثابت یا متحرک تبلیغ می کند.
  • ویدیو: شرکت شما را با یک ویدیو در سراسر YouTube تبلیغ می کند.
  • متغیر: به Google اجازه می دهد تا کپی متنی، تصاویر و لوگوی شما را برای عملکرد بهتر بهینه کند.

شبکه جستجوی گوگل (Google Search Network)

با استفاده از شبکه جستجوی گوگل، شرکت شما خریداران را هنگام جستجوی گوگل و مرور نتایج جستجوی وب سایت ها در شبکه جستجو هدف قرار می دهد. شبکه جستجو شامل سایت های گوگل و غیر گوگل است که به عنوان شرکای جستجو نیز شناخته می شوند. مانند Google Display Network، تبلیغات شما می‌تواند در رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و دستگاه‌های تلفن همراه نمایش داده شود.

google ads

تبلیغات برای شبکه جستجوی گوگل می تواند در مکان های زیر نمایش داده شود:

  • Google Search
  • Google Play
  • Google Shopping
  • Google Maps
  • Google Video
  • Search partner sites